we have to focus on what we have not on what we do - Reisverslag uit Manzini, Swaziland van Emma Koek - WaarBenJij.nu we have to focus on what we have not on what we do - Reisverslag uit Manzini, Swaziland van Emma Koek - WaarBenJij.nu

we have to focus on what we have not on what we do

Blijf op de hoogte en volg Emma

04 Februari 2014 | Swaziland, Manzini

Wauw. Wat een heftige dag.. Na ongeveer 6 uur info in de lodge gingen we op stap, we hebben het koningshuis en het nationale museum bezocht. Dat betekende dus nog zo'n 2 uur aan informatie, je begrijpt misschien wel dat we het allemaal een beetje zat waren maar we moesten ook nog naar een klein dorpje... Een kleine cultuurshock is een feit. Onderweg kwamen we al kleine jongentjes tegen die voor ons gingen poseren, heel erg schattig! Maar toen we het dorpje in liepen kwamen er allemaal kleine kindjes op ons afrennen, ze wilden op de foto en pakten onze handen vast en ze wilden heel graag met ons meelopen. Tijdens de hele tocht door het dorpje waren alle kindjes en de meeste volwassenen blij om ons te zien. Een man, die iets teveel van de plaatselijke marula bier had gedronken, was zelfs zo blij me te zien dat hij besloot dat we zijn getrouwd. Dus mam, bij deze ik ben getrouwd! Het marula bier is een heel apart drankje, het is gemaakt van de vrucht marula en de smaak is vreselijk.. Het smaakt naar bedorven wijn.. Nadat we het hele dorpje hadden gezien gingen we naar een kunstenaar, hij was begonnen met helemaal niks en had nu zijn eigen galerij geopend in het dorpje. Zijn woorden waren ook 'we have to focus on what we have not on what we don't have'. Zo zie je maar weer als je echt iets wil kan alles. En na deze dag kan ik echt zeggen wat hebben wij het goed in Nederland; mensen wonen in hele kleine hutjes, niemand heeft schoenen, kinderen spelen in het vuilnis. Ja wat een dag.

• 10 Februari 2014 - 18:19

Pappa:

Ik dacht toch werkelijk dat je daar was om te werken....niet dat je desperaat op zoek bent naar een huwelijkspartner! ;-)

Groet,
    Pappa

• 10 Februari 2014 - 19:51

Elise:

Haha....verbaasd me niks dat jou dat weer overkomt!
    Leuk verslag weer!!!
    En het Krugerpark?
    Of komt dat verslag nog.....
    xxxxxxxx

• 10 Februari 2014 - 19:52

Elise:

De datum.....1-1-1970...niet helemaal goed....

• 12 Februari 2014 - 19:20

Wilbert :

Leuk om al je ervaringen te lezen. Veel succes met je werk straks en vooral heel veel plezier !

• 03 Maart 2014 - 22:21

Coby Hagebeek:

Gefeliciteerd met je huwelijk! Haha

Je schrijft erg leuk Emma.

Heel veel plezier x